Äntligen blir de lättare att komma undan med våldtäkt!

Högsta domstolen har satt riktlinjen, det räcker inte med offrets trovärdiga vittnesmål samt sos samtal för att våldtäksmannen ska bli dömd. Killen (som ett av fallen gäller) blev dömd i både tingsrätten och hovrätten men friad i högstadomstolen. Det krävs teknisk bevisning.

Så får du chansen så passa på, se bara till att inte lämna såsen på fel ställe!

Är det inte sjukt?
 
Det kommer förmodligen, med dessa nya riktlinjer, att bli svårt att ens få upp ett fall i rätten som saknar teknisk bevisning. Jag tycker inte att det är en utvecklig i rätt håll, ska det bli lättare att komma undan med att våldta någon? Är det inte tillräckligt sjukt att det finns människor som sexuellt våldför sig på en människa, ska de nu bli lättare att komma undan med skiten!?! JAg tror att det kommer leda till att mörkertalet ökar och att det blir allt fler som inte vågar anmäla våldtäckten. Va ska man göra om man anmält personen som våldtagit , om personen sen inte åker dit? Man har en trovärdig redogörelse över vad som hände, men ingen vill lyssna när det inte finns tekniskbevisning. Man blir fan förnedrad och utstött av det rättsamhälle som ska skydda dess invånare.  

Ett nej är ett nej och allt som sker efter ett nej är våldtäkt, och de aset som utför skiten ska åka dit. punkt.

Jag vet inte vad ja avskyr mest ,personen som våldtar eller personen som ljuger om att ha blivit våldtagen. (Jo de vet jag, jag avskyr våldtäcksmannen/kvinnan mer, men jag fick tänka efter innan jag kunde avgöra)  Våldtäcksoffrets trovärdiga redogörelse över vad som hänt borde vara nog med bevisning. Vem är så destruktiv och totalt hänsynslös mot sin omgivning att man hittar på, ljuger om att man har blivit våldtagen? Inser man inte vidden i en sådan lögn, hur många offer den kommer skada?

JAG IFRÅGASÄTTER: HÖGSTADOMSTOLENS BESLUT OM ATT SÄTTA UPP NYA RIKTLINJER SOM GÖR DET SVÅRARE ATT BLI DÖMD FÖR VÅLDTÄKT.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0